lauantai 7. joulukuuta 2013

Joulukalenteri 7.12.2013

Miten Nisse tuli meille?



Neljä vuotta sitten päätettiin hankkia raviponi ja alettiin etsiä sopivaa. Mietin silloin, että hankitaanko settis vai russi. Settis olisi ollut parempi ehkä ensiponiksi, mutta kun harrastin samaan aikaan ratsastusta, niin päätettiin hankkia russi.  Sillä voi sitten ratsastaa kauemmin aikaa. Ajateltiin hankkia opetettu, hidas russi, ei mikään kovin nuori. Keväällä huomattiin sitten netissä Nissen ilmotus ja päätettiin käydä katsomassa, vaikka se oli vasta 4 vuotias. Sen kerrottiin olevan luonteeltaan järkevä ja selväpäinen poni. 

Näin Nissen poniraveissa ja samana päivänä käytiin katsomassa sitä kotonaan. Raviponiksi se oli jo opetettu, mutta selässä oli vain käyty. Ekalla kerralla ratsastin maastolenkin ja poni oli tosi lupaava. Kiltti, mutta sopivasti pilkettä silmäkulmassa. Seuraavalla kerralla ratsastin sillä tarhassa ja se on jäänyt tosi hyvin mieleen, sillä alussa poni meni koko ajan eri suuntaan kuin mitä minä halusin. Päätettiin kuintenkin ostaa poni, jos se menee ostotarkastuksesta läpi.

Silloin kun Nisse ja äitini oli eläinlääkärillä, minä olin kesätöissä mun kaverin kanssa. Siellä sitten jännitettiin, että saanko mä nyt oikeesti oman ponin. Melkein kun työt oli loppu mulle tuli tekstari, että "Nisse tulossa kotiin". Silloin olin tosi tosi onnellinen.


1 kommentti:

  1. Sait tunnustuksen blogissani. :-)
    http://pienetsuuretponit.blogspot.fi/

    VastaaPoista